Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Skoda KAROQ (NU7, ND7) 2.0 TDI (2020.07-???) 116km » 03C 115 175 volkswagen
wybrany samochód: 
Skoda Karoq (nu7, Nd7) 2.0 Tdi (2020.07-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr olej 03C 115 175 VOLKSWAGEN

03C 115 175 Filtr olej VOLKSWAGEN
100.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

03C 115 175

producent:

VOLKSWAGEN

AUDI A1, A3, Q3, SKODA CITIGO, FABIA II, FABIA III, KAROQ, OCTAVIA II, OCTAVIA III, RAPID, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, SUPERB I

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr olej 03C 115 175 VOLKSWAGEN

Filtr oleju pasuje do: AUDI A1, A3, Q3, SKODA CITIGO, FABIA II, FABIA III, KAROQ, OCTAVIA II, OCTAVIA III, RAPID, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, SUPERB II, YETI, VW BEETLE, CADDY IV 1.0-1.6LPG 02.04-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr olej 03C 115 175 VOLKSWAGEN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr olej 03C 115 175 VOLKSWAGEN:

Benedykt, Gdańsk
2022-11-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Benedykt, Gdańsk
2020-12-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.