Wysokość [mm] | 93 |
Ciężar [kg] | 7,2 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
Minimalna grubość [mm] | 19 |
średnica zewnętrzna [mm] | 285 |
Ilość otworów | 6 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 120 |
Moment dokręcenia [Nm] | 175 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 145 |
System hamulcowy | Perrot |
Rodzaj połączenia | Pudełko |
Jednostka ilości | Sztuka |
Długość opakowania [cm] | 29 |
Szerokość opakowania [cm] | 29 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,8 |
nr EAN | 4044197228904 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER FCR191A FERODO
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
2D0615601B, 9024202901, 9044230212, 9044230312, 9044204201, 9044230112, 9044230512, A9014231012, A9044230112, A9044230212, A9044230312
2D0615601B
MERCEDES-BENZ | 2D0615601B | |
MERCEDES-BENZ | 9024202901 | |
MERCEDES-BENZ | 904 423 02 12 | |
MERCEDES-BENZ | 904 423 03 12 | |
MERCEDES-BENZ | 9044204201 | |
MERCEDES-BENZ | 9044230112 | |
MERCEDES-BENZ | 9044230212 | |
MERCEDES-BENZ | 9044230312 | |
MERCEDES-BENZ | 9044230512 | |
MERCEDES-BENZ | A9014231012 | |
MERCEDES-BENZ | A9044230112 | |
MERCEDES-BENZ | A9044230212 | |
MERCEDES-BENZ | A9044230312 | |
VOLKSWAGEN | 2D0 615 601 B | |
VOLKSWAGEN | 2D0615601B |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER FCR191A FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.