Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën BERLINGO MULTISPACE (B9) 1.6 HDi 110 (2008.04-???) 109km » AC219918 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Multispace (b9) 1.6 Hdi 110 (2008.04-???) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika AC219918 MAXGEAR

AC219918 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
115.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC219918

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]150
Średnica 1/Średnica 2 [mm]260
Liczba łopatek wentylatora6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Ilość biegunów2
nr EAN5901619528518

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC219918 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY FIAT CC/SC 0,9
numery OEM:
FIAT      46400256
FIAT      46411378
FIAT      46412117
FIAT      46534674
FIAT      46559850
FIAT      46559851
FIAT      46559853
FIAT      704319
FIAT      7666004
FIAT      7704319
zamienniki:
8EW 351 044-081
brak
HELLA
809-0019
brak
TYC EUROPE B.V.

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC219918 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.