Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 06-S157 optimal

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S157 OPTIMAL

06-S157 Czujnik, prędkość obrotowa koła OPTIMAL
optimal 06-S157
Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S157
89.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

06-S157

producent:

OPTIMAL

Długość przewodu [mm] 1113
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
nr EAN 4031185268523

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S157 OPTIMAL

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S157 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S157 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

7M3927807K, 7M3927807L

SEAT

7M3927807K, 7M3927807L

FORD

1207330, 1207331, 2M212B372BA, 2M212B372CA

numery OEM:
FORD      1207330
FORD      1207331
FORD      2M21-2B372-BA
FORD      2M21-2B372-CA
SEAT      7M3 927 807 K
SEAT      7M3 927 807 L
VOLKSWAGEN      7M3 927 807 K
VOLKSWAGEN      7M3 927 807 L
VAG      7M3 927 807 K
VAG      7M3 927 807 L

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S157 OPTIMAL w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.