Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1A008TT THERMOTEC
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
059121004B, 059121004C, 059121004CX, 059121004D
AUDI | 059121004B | |
AUDI | 059121004C | |
AUDI | 059121004CX | |
AUDI | 059121004D | |
SKODA | 059121004B | |
SKODA | 059121004C | |
SKODA | 059121004D | |
VOLKSWAGEN | 059121004B | |
VOLKSWAGEN | 059121004C | |
VOLKSWAGEN | 059121004CX | |
VOLKSWAGEN | 059121004D | |
BUGATTI | PA5115 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1A008TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.