Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1X030TT THERMOTEC
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
1334079, 1334130, 6334022, 6334025, 90542606, 93170142, 93182026, 93182029
OPEL | 1334079 | |
OPEL | 1334130 | |
OPEL | 6334022 | |
OPEL | 6334025 | |
OPEL | 90542606 | |
OPEL | 93170142 | |
OPEL | 93182026 | |
OPEL | 93182029 | |
VAUXHALL | 1334079 | |
VAUXHALL | 1334130 | |
VAUXHALL | 6334022 | |
VAUXHALL | 6334025 | |
VAUXHALL | 90542606 | |
VAUXHALL | 93170142 | |
VAUXHALL | 93182026 | |
VAUXHALL | 93182029 | |
BUGATTI | PA7211 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1X030TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.