| Oznaczenie kontrolne | E1 90R-02 D0929/0727 |
| Wymiar gwintu | 12,8 |
| Średnica zewnętrzna bębna hamulca [mm] | 274 |
| maks. wielkość poślizgu bębna [mm] | 230 |
| Wewnętrzna wysokość bębna hamulca [mm] | 51 |
| Całkowita wysokość bębna hamulca [mm] | 60 |
| Liczba otworów | 5 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Średnica wewnętrzna bębna hamulca [mm] | 229 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB5006 TRW
| NISSAN | 43206-1KL0A | |
| NISSAN | 43206-1TU0A |
Zastosowanie Bęben hamulcowy DB5006 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB5006 TRW:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.