Wysokość [mm] | 104 |
średnica zewnętrzna [mm] | 86 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 89 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 72 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 62 |
Rozmiar gwintu 1 | M 12 X 1,5 |
Rodzaj filtra | Wkład filtra |
Jakość | PJ |
Dodatkowe informacje o produkcie FILTR PALIWA MERCEDES 207-310 250/290/300/307/250 SZT UFI 24.321.00 UFI
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
REXTON, RODIUS I, KYRON, MUSSO SPORTS, ACTYON I, STAVIC, ACTYON SPORTS I
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
0010922201, 0010922301, 0010922302, 0010922401, 0010928401, 0010929001, 6010900352, 6010901452, 6010901552, 6010901652, 6010920001, 6010920101, 6020900552, 6020920101, 60209420101, A0010928401, A6010900352, A6010901452
6010900352, 6610903055, 6610923001
FORD | 5017831 | |
MERCEDES-BENZ | 0010922201 | |
MERCEDES-BENZ | 0010922301 | |
MERCEDES-BENZ | 0010922302 | |
MERCEDES-BENZ | 0010922401 | |
MERCEDES-BENZ | 0010928401 | |
MERCEDES-BENZ | 0010929001 | |
MERCEDES-BENZ | 6010900352 | |
MERCEDES-BENZ | 6010901452 | |
MERCEDES-BENZ | 6010901552 | |
MERCEDES-BENZ | 6010901652 | |
MERCEDES-BENZ | 6010920001 | |
MERCEDES-BENZ | 6010920101 | |
MERCEDES-BENZ | 6020900552 | |
MERCEDES-BENZ | 6020920101 | |
MERCEDES-BENZ | 60209420101 | |
MERCEDES-BENZ | A0010928401 | |
MERCEDES-BENZ | A6010900352 | |
MERCEDES-BENZ | A6010901452 | |
SSANGYONG | 6010900352 | |
SSANGYONG | 6610903055 | |
SSANGYONG | 6610923001 |
Zastosowanie FILTR PALIWA MERCEDES 207-310 250/290/300/307/250 SZT UFI 24.321.00 UFI w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).