Długość [mm] | 149 | |
Grubość [mm] | 17,6 | |
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] | 2 | |
Ograniczenia producenta | MANDO | |
Wysokość [mm] | 62,2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 5900427184435 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C10020ABE ABE
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI
AZTEK, G6, MONTANA, TORRENT, MATIZ G2, G4 coupe, G3
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
20789468, 22850989, 4808861, 4817764, 4820834, 96626070
19149903, 19168899, 20789468, 22850989, 4808861, 4817764, 4820834, 96626069, 96626070
5520078J00, 5520078J01
OPEL | 20 789 468 | |
OPEL | 22850989 | |
OPEL | 4 808 861 | |
OPEL | 4 817 764 | |
OPEL | 48 20 834 | |
OPEL | 96 626 070 | |
SUZUKI | 55200-78J00 | |
SUZUKI | 55200-78J01 | |
VAUXHALL | 20789468 | |
VAUXHALL | 22850989 | |
VAUXHALL | 48 08 861 | |
VAUXHALL | 48 17 764 | |
VAUXHALL | 48 20 834 | |
VAUXHALL | 96 626 070 | |
CHEVROLET | 19 149 903 | |
CHEVROLET | 19168899 | |
CHEVROLET | 20 789 468 | |
CHEVROLET | 22 850 989 | |
CHEVROLET | 48 08 861 | |
CHEVROLET | 48 17 764 | |
CHEVROLET | 48 20 834 | |
CHEVROLET | 96 626 069 | |
CHEVROLET | 96 626 070 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C10020ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.