Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_) 1.4 i (1999.08-2008.05) 77km » C13063ABE-P abe
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Furgon/minivan (m_) 1.4 I (1999.08-2008.05) 77km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe kpl. C13063ABE-P ABE

C13063ABE-P Klocki hamulcowe kpl. ABE
69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C13063ABE-P

producent:

ABE

Strona zabudowyOś przednia
Grubość [mm]15,3
Oznaczenie kontrolneECE R90 APPROVED
Szerokość [mm]125,6
Wysokość [mm]51,7
Liczba wskazań zużycia [na oś]2
Styk ostrzegawczy o zużyciuz akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowyTRW
Liczba okładzin ciernych4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C13063ABE-P ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: DAIHATSU CUORE VII, MATERIA, SIRION, FORD B-MAX, FIESTA, FIESTA VI, FIESTA VII, MAZDA 2, SUBARU JUSTY IV, SUZUKI BALENO, SWIFT IV, SWIFT V 1.0-1.6D 01.05-
numery OEM:
DAIHATSU      04465B1020000
DAIHATSU      04465B1120
DAIHATSU      04465B1120000
DAIHATSU      04465B1190
DAIHATSU      04465B1190000
DAIHATSU      04465B1191
DAIHATSU      04465B1191000
DAIHATSU      04465B1320
DAIHATSU      04465B1320000
FORD      1550219
FORD      8V512K021AA
MAZDA      DFY13328Z
MAZDA      DFY13328ZA
MAZDA      DFY13329Z
MAZDA      DFY13329ZA
SUBARU      04465B1320

Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C13063ABE-P ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.