Ograniczenia producenta | AKEBONO | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Wysokość [mm] | 52,5 | |
Długość [mm] | 127,8 | |
Grubość [mm] | 15,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 5900427186576 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C15025ABE ABE
MITSUBISHI | MB 277 192 | |
MITSUBISHI | MB 277 193 | |
MITSUBISHI | MB 316 168 | |
MITSUBISHI | MB 316 757 | |
MITSUBISHI | MB 316553 | |
MITSUBISHI | MB 316570 | |
MITSUBISHI | MB 366 284 | |
MITSUBISHI | MB 366285 | |
MITSUBISHI | MB 366286 | |
MITSUBISHI | MB 407 430 | |
MITSUBISHI | MB 407 433 | |
MITSUBISHI | MB 407431 | |
MITSUBISHI | MB 407434 | |
MITSUBISHI | MB 407877 | |
MITSUBISHI | MB 407938 | |
MITSUBISHI | MB 500 399 | |
MITSUBISHI | MB 500 609 | |
MITSUBISHI | MB 500 610 | |
MITSUBISHI | MB 500 960 | |
MITSUBISHI | MB 500295 | |
MITSUBISHI | MB 500401 | |
MITSUBISHI | MB 534 483 | |
MITSUBISHI | MB 534 712 | |
MITSUBISHI | MB 534484 | |
MITSUBISHI | MB 534485 | |
MITSUBISHI | MB 534486 | |
MITSUBISHI | MB 534487 | |
MITSUBISHI | MB 534488 | |
MITSUBISHI | MB 534489 | |
MITSUBISHI | MB 587 053 | |
MITSUBISHI | MB 587 054 | |
MITSUBISHI | MB 587 056 | |
MITSUBISHI | MB 587 061 | |
MITSUBISHI | MB 587 284 | |
MITSUBISHI | MB 587051 | |
MITSUBISHI | MB 587055 | |
MITSUBISHI | MB 587057 | |
MITSUBISHI | MB 618 116 | |
MITSUBISHI | MB 618455 | |
MITSUBISHI | MB 668 398 | |
MITSUBISHI | MB 668 399 | |
MITSUBISHI | MB 668397 | |
MITSUBISHI | MB316188 | |
MITSUBISHI | MB500400 | |
MITSUBISHI | MB587060 | |
MITSUBISHI | MB668400 | |
MITSUBISHI | MR 389 531 | |
MITSUBISHI | MR 389530 | |
MITSUBISHI | MR389521 | |
MITSUBISHI | MZ690018 | |
MITSUBISHI | MZ690038 | |
NISSAN | AY040-MT001 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C15025ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.