Długość [mm] | 88,5 |
Grubość [mm] | 15 |
Ograniczenia producenta | AP LOCKHEED |
Wysokość [mm] | 70,9 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5900427188556 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C1G011ABE ABE
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE
MG TF, MG ZR, MG ZS, MG ZS Hatchback, MG ZT, MG ZT- T, MG X-POWER
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
1571569, 1642643, 5010540, 5015932, 5018907, 5022397, 6567001, 76VB2K021AA, 86VX2K021AA, 89VX2KO21AA, 89VX2K021AA, AB2SX2K021LA
6614744, AEU1546, AEU1947, GBP242, GBP242AF
BEDFORD | 91 109 274 | |
BEDFORD | 91 126 365 | |
FORD | 1 571 569 | |
FORD | 1 642 643 | |
FORD | 5 010 540 | |
FORD | 5 015 932 | |
FORD | 5 018 907 | |
FORD | 5 022 397 | |
FORD | 6 567 001 | |
FORD | 76VB-2K021-AA | |
FORD | 86VX-2K021-AA | |
FORD | 89VX 2KO21 AA | |
FORD | 89VX-2K021-AA | |
FORD | AB2SX-2K021-LA | |
ROVER | 661 4744 | |
ROVER | AEU 1546 | |
ROVER | AEU 1947 | |
ROVER | GBP 242 | |
ROVER | GBP242AF | |
VAUXHALL | 91 014 594 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C1G011ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.