Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A6 C6 Avant (4F5) 3.0 TFSI quattro (2008.10-2011.08) 290km » C1X039ABE abe
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 Avant (4f5) 3.0 Tfsi Quattro (2008.10-2011.08) 290km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C1X039ABE ABE

C1X039ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C1X039ABE
71.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C1X039ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Długość 1 [mm]141,9
Grubość 1 [mm]19
System hamulcowyMando
Szerokość 1 [mm]66,8
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN5900427191129

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C1X039ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: CHEVROLET CAMARO, MALIBU, OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, ASTRA J/HATCHBACK, CASCADA, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, ZAFIRA C, SAAB 9-5 1.3D-6.2 07.08-
numery OEM:
OPEL      13 237 751
OPEL      16 05 186
OPEL      16 05 232
OPEL      16 05 265
OPEL      16 05 434
OPEL      22 95 910 4
OPEL      95 514 526
OPEL      95 516 195
OPEL      95 520 061
OPEL      95530018
SAAB      13 23 7751
VAUXHALL      13 237 751
VAUXHALL      22959104
VAUXHALL      95 514 526
VAUXHALL      95 516 195
VAUXHALL      95 520 061
VAUXHALL      95 530 018
CHEVROLET      13 237 751
CHEVROLET      9223 0269
CHEVROLET      95 520 061

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C1X039ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.