Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A4 B8 Avant (8K5) 3.2 FSI quattro (2008.04-2012.03) 265km » C2B016ABE abe
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 Avant (8k5) 3.2 Fsi Quattro (2008.04-2012.03) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C2B016ABE ABE

C2B016ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C2B016ABE
Klocki hamulcowe - komplet C2B016ABE
74.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C2B016ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaTRW
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
Wysokość [mm]51,5
Długość [mm]95,4
Grubość [mm]17
Wysokość 2 [mm]45
Długość 2 [mm]95,4
Strona zabudowyOś tylna
nr EAN5900427192874

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C2B016ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E87), 1 (E88), 1 (F20), 3 (E90), 3 (E92), MINI (R52), (R57), COUNTRYMAN (R60), PACEMAN (R61) 1.6-2.0D 06.04-10.16
numery OEM:
BMW      2 288 889
BMW      34 21 2 288 889
BMW      34 21 6 767 145
BMW      34 21 6 767 146
BMW      34 21 6 774 417
BMW      34 21 6 777 240
BMW      34 21 6 779 294
BMW      34 21 6 788 183
BMW      34 21 9 804 739
BMW      34 21 9 808 172
BMW      6 767 145
BMW      6 767 146
BMW      6 774 417
BMW      6 777 240
BMW      6 779 294
BMW      6 788 183
BMW      9 804 739
BMW      9 808 172
MINI      34 21 9 804 739
MINI      34 21 9 808 172
MINI      9 804 739
MINI      9 808 172

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C2B016ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.