Długość [mm] | 87,4 |
Grubość [mm] | 14,4 |
Wysokość [mm] | 44,5 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427193284 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C2F004ABE ABE
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
0009950713, 0009950714, 0060765020, 0060777601, 60765020, 60777601, 794080, 9945821, 9950479, 9950713, 9950714
009945823, 5983950, 794080, 9939966, 9941605, 9941669, 9942904, 9945496, 9945821, 9945822, 9945823
5892650, 794080, 9941211, 9942904, 9942953, 9945821, 9945822, 9945823
ALFA ROMEO | 0009950713 | |
ALFA ROMEO | 0009950714 | |
ALFA ROMEO | 0060 765 020 | |
ALFA ROMEO | 0060 777 601 | |
ALFA ROMEO | 60 765 020 | |
ALFA ROMEO | 60 777 601 | |
ALFA ROMEO | 794 080 | |
ALFA ROMEO | 9 945 821 | |
ALFA ROMEO | 9 950 479 | |
ALFA ROMEO | 9 950 713 | |
ALFA ROMEO | 9 950 714 | |
FIAT | 009 9458 23 | |
FIAT | 5 983 950 | |
FIAT | 794 080 | |
FIAT | 9 939 966 | |
FIAT | 9 941 605 | |
FIAT | 9 941 669 | |
FIAT | 9 942 904 | |
FIAT | 9 945 496 | |
FIAT | 9 945 821 | |
FIAT | 9 945 822 | |
FIAT | 9 945 823 | |
LANCIA | 5 892 650 | |
LANCIA | 794 080 | |
LANCIA | 9 941 211 | |
LANCIA | 9 942 904 | |
LANCIA | 9 942 953 | |
LANCIA | 9 945 821 | |
LANCIA | 9 945 822 | |
LANCIA | 9 945 823 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C2F004ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.