Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford TAUNUS 15M II coupe (23G) 1.5 (1968-1971) 54km » C2F007ABE abe
wybrany samochód: 
Ford Taunus 15m Ii Coupe (23g) 1.5 (1968-1971) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C2F007ABE ABE

C2F007ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C2F007ABE
Klocki hamulcowe - komplet C2F007ABE
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C2F007ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaBENDIX
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm]39
Długość [mm]108,8
Grubość [mm]10
Strona zabudowyOś tylna
nr EAN5900427193314

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C2F007ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: FIAT 124, 124 SPIDER, 125, 131, 132, ARGENTA, TIPO, X 1/9, FSO 125P, 132P, POLONEZ I, POLONEZ II, POLONEZ III, OPEL KADETT A, SEAT 124 1.0-2.5D 09.62-03.02
numery OEM:
FIAT      4 333 335
FIAT      4 349 780
FIAT      4 434 823
FIAT      5 888 155
FIAT      5 892 945
FIAT      5 951 868
FIAT      790 475
TALBOT      4250 01
FSO      030 636
FSO      039 540
FSO      655 792 876
FSO      655791873
AUTOBIANCHI      9 433 33 35
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C2F007ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.