Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Wysokość [mm] | 39,9 | |
Długość [mm] | 133,6 | |
Grubość [mm] | 17 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 5900427194519 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C2Y000ABE ABE
CHRYSLER | 05011 631AA | |
CHRYSLER | 472 0644 | |
CHRYSLER | 476 2669 | |
CHRYSLER | 477 3265 | |
CHRYSLER | 486 3784 | |
CHRYSLER | 5011 630AA | |
CHRYSLER | 5011 631AA | |
CHRYSLER | 5012 651AA | |
CHRYSLER | 5018 208AA | |
CHRYSLER | 5019 767AA | |
CHRYSLER | 5066 641AA | |
CHRYSLER | 5083 071AA | |
CHRYSLER | 5086170AA | |
DODGE | 4720644 | |
PLYMOUTH | 4509374 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C2Y000ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.