Grubość [mm] | 20 | |
Średnica [mm] | 257 | |
Wysokość [mm] | 40,5 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 | |
Minimalna grubość [mm] | 18,2 | |
Ilość otworów | 4 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 59 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze zintegrowanym stykiem ostrzegającym o zużyciu | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
średnica zewnętrzna [mm] | 257 | |
nr EAN | 5900427199521 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa C3F003ABE ABE
ALFA ROMEO | 6 080 613 7 | |
ALFA ROMEO | 6 081 007 6 | |
ALFA ROMEO | 6 081 125 6 | |
ALFA ROMEO | 6 081 126 6 | |
FIAT | 09.5870.14 | |
FIAT | 4 641 671 2 | |
FIAT | 4 642 341 5 | |
FIAT | 5 174 912 4 | |
FIAT | 7 645 056 | |
FIAT | 7 779 409 | |
LANCIA | 4 642 341 5 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa C3F003ABE ABE w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa C3F003ABE ABE:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.