Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Subaru JUSTY II (JMA, MS) 1.3 GX 4x4 (1995.10-2003.11) 68km » 122-03-310 ashika
wybrany samochód: 
Subaru Justy Ii (jma, Ms) 1.3 Gx 4x4 (1995.10-2003.11) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 122-03-310 ASHIKA

122-03-310 Koło pasowe, wał korbowy ASHIKA
ashika 122-03-310

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

122-03-310

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]149
Wysokość [mm]38
Średnica wewnętrzna [mm]38
Liczba rowków4
nr EAN8052553129679

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 122-03-310 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      B6BG-11-401
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 122-03-310 ASHIKA w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.