Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Citroën C5 II Break (RE_) 2.2 HDi (RE4HPE, RE4HP2, RE4HRE, RE4HR2) (2006.05-???) 163km » DS0390 seinsa autofren
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 2.2 Hdi (re4hpe, Re4hp2, Re4hre, Re4hr2) (2006.05-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła DS0390 SEINSA AUTOFREN

DS0390 Czujnik, prędkość obrotowa koła SEINSA AUTOFREN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DS0390

producent:

SEINSA AUTOFREN

Status produktu: Normalny
Ilość biegunów2
Rodzaj czujnikapasywny czujnik
Długość przewodu [mm]860
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8430320295947

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła DS0390 SEINSA AUTOFREN

Czujnik ABS przód L pasuje do: TOYOTA BB I, ECHO, IST, PROBOX / SUCCEED, RAUM, VIOS / SOLUNA VIOS, WILL CYPHA I, YARIS, YARIS VERSO 1.0-1.5 04.99-08.14
numery OEM:
TOYOTA      0489552020
TOYOTA      8954352010
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła DS0390 SEINSA AUTOFREN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.