Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 026121031 automega

koło pasowe pompy wody vw/audi 026121031 AUTOMEGA

026121031 koło pasowe pompy wody vw/audi AUTOMEGA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

026121031

producent:

AUTOMEGA

Indeks: DLO 026121031
Marka: AUTOMEGA
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, pompa wodna
Nazwa: KOŁO PASOWE POMPY WODY VW/AUDI
Opis: GOLF 2 1.6-1.8, PASSAT 1.3-1.8 -91, A80/A100 1.3-2.0
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 026121031
Numer dostawcy: 301210031026
Parametry:Specyfikacja : AutoMega Premium_30

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło pasowe pompy wody vw/audi 026121031 AUTOMEGA

numery OEM:
AUDI      026121031
SEAT      026121031
SKODA      026121031
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło pasowe pompy wody vw/audi 026121031 AUTOMEGA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.