Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » Cewka zapłonowa, ZLE276 beru

Cewka zapłonowa ZLE276 BERU

ZLE276 Cewka zapłonowa BERU
beru ZLE276
 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

ZLE276

producent:

BERU

Technika połączeń SAE
Technika połączeń Sawtooth
Wymagana ilość 4
Długość wraz z wtyczką [cm] 112
nr EAN 4014427085096
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa ZLE276 BERU

numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Cewka zapłonowa ZLE276 BERU w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa ZLE276 BERU:

2020-05-19
 5/5
Polecam.
2020-03-18
 5/5
Koledzy z forum motoryzacyjnego odesłali mi linki do zakupu tej części w sklepie e-autoparts.pl
2020-03-31
 5/5
produkt wysokiej jakości, polecam
2021-10-01
 5/5
Bardzo dobry produkt, auto śmiga , polecam !

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.