Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » filtry Porsche CAYENNE Coupe (9YB) » filtr oleju Porsche CAYENNE Coupe (9YB)

filtr oleju do PORSCHE CAYENNE Coupe (9YB)

wybierz typ samochodu PORSCHE CAYENNE Coupe (9YB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 0,35
Szerokość [mm] 55
Długość [mm] 118
nr EAN 8427769976407
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 84,3
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Wymiar gwintu M22 x 1,5
nr EAN 5294515814466
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 80
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Gwint wewnętrzny [mm] M22 x 1,5
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 72
Ciężar [kg] 0,295
dla numeru OE LR 058104
nr EAN 5050063228311
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 85,5
Wymiar gwintu M 22 x 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica 1 [mm] 62
nr EAN 4047025389358
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Wysokość [mm] 78
Wymiar gwintu M 22 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 71,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62,5
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 80
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Gwint wewnętrzny [mm] M22 x 1,5
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 72
Ciężar [kg] 0,295
dla numeru OE LR 058104
nr EAN 4054224083284
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 78
Wymiar gwintu M 22 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 71,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62,5
nr EAN 5904608025432
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 75
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 72
Wymiar gwintu M22x1,5
Wysokość [mm] 79
nr EAN 4030776040975
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 80
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zabudowy [mm] 72
Gwint wewnętrzny [mm] 22 X 1,5
nr EAN 8033001308129
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76,0
Wysokość [mm] 80
Gwintowana złączka M22x1,5
Średnica 2 [mm] 72,0
Średnica 3 [mm] 62,0
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1
nr EAN 4009026935668
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego LS 7
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 72
Wysokość [mm] 79
Wymiar gwintu M 22 X 1.5 - 6H
średnica zewnętrzna [mm] 76
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,5
nr EAN 4011558068271
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 85,5
Wymiar gwintu M 22 x 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica 1 [mm] 62
nr EAN 5902659765048
Średnica [mm] 76,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M22x1,5
Wysokość [mm] 77,8
nr EAN 4040074289440
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 24
Wysokość [mm] 69
nr EAN 3286065003584
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu M22x1,5
Wysokość [mm] 86
nr EAN 3286065010513
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
filtr oleju

Filtr oleju do samochodu

 

Co trzeba wiedzieć o filtrze oleju


Filtr oleju pełni istotną rolę w pracy układu smarowania silnika samochodowego.
Jego zadaniem jest odseparowanie wszelkich zanieczyszczeń z oleju silnikowego. Zanieczyszczenia mogą się dostawać do silnika wszelkimi drogami: podczas samej wymiany oleju, podczas sprawdzania jego stanu, dolewania. Powstają one także podczas normalnej pracy silnika, są to maleńkie opiłki metalu oraz nagar powstały z mikrospalania części oleju dostającego się do komory spalania silnika. filtry oleju w sklepie e-autoparts.plZakłada się, że sprawny filtr oleju powinien przejąć zanieczyszczenia o wielkości 1/50 mm. Ryzyko jakie powstaje jeżeli tego nie zrobi, to nawet uszkodzenie silnika. Proces zniszczenia nie nastąpi oczywiście gwałtownie, ale nie odfiltrowane drobiny zanieczyszczeń, będą skutecznie niszczyły silnik prowadząc do utraty kompresji.

Filtry olejowe mogą przybierać postać puszki, lub w innych rozwiązaniach - wkładu filtra oleju. Zawór nadciśnienia zastosowany w filtrze oleju ma za zadanie przepuszczenie oleju przez bocznik kiedy jest on jeszcze zimny lub sam filtr jest nieco przybrudzony i zapewnienie w ten sposób odpowiendiej ilości oleju do smarowania silnika. Brak tego zaworu przy ciśnieniu pracy oleju dochodzącejo do 5 bar, mógłby doprowadzić do rozerwania wkładu filtrującego.

Dodatkowym zaworem stosowanym w części lepszych filtrów olejowych oraz we wszystkich puszkach na wkłady filtrujące jest zawór przeciwzwrotny. Dzięki niemu olej po wyłączeniu silnika nie spływa do miski olejowej i przy ponownym jego uruchomieniu krótszy jest czas na dostarczenie oleju do podzespołów silnika podlegającym smarowaniu. Zawór ten w tradycyjnych filtrach typu puszkowego nosi nazwę zaworu EKO.
Do najbardziej znanych producentów filtrów oleju należą: Mann, Champion, Hengst, Pulfrux, Boch czy Polski Filtron.
Częstym pytaniem z jakim spotykamy się w swojej praktyce jest jak często należy wymieniać filtr oleju. Otóż bezwzględnie należy przestrzegać zasady, ze filtr oleju powinien być zmieniany przy każdej wymianie oleju. Nie należy również oszczędzać na filtrze olejowym i kupować filtry jak najtańsze, albo teoretycznie znanych marek, ale wątpliwego pochodzenia. W dobie panujących wszędzie podróbek, także części samochodowe, a w tym przypadku i filtry oleju znanych marek bywają podrabiane. Lepiej zapłacić kilka złotych więcej i nabyc filtr oleju dobrej marki od sprawdzonego sprzedawcy.
Innym często zadawanym pytaniem jest to, czy istotny jest kraj pochodzenia producenta filtrów oleju. Odpowiedź jest właściwie taka sama jak na poprzednie pytanie. Nie kraj w którym wytwarza się filtry olejowe ma znaczenie, ale według jakich standardów się je wykonuje i z jakich materiałów. Dlatego właśnie wytwórcy tacy jak wymienieni poprzednio czyli Mann, Champion, Hengst, Bosch, Filtron, Knecht mimo, że czasem produkują swoje filtry w krajach innych niż europejskie, to dzięki wysokim reżimom produkcyjnym i stosowanej kontroli jakości, wypuszczają ze swoich fabryk filtry olejowe wysokiej jakości, spełniające wymagania producentów samochodów oraz firm olejarskich.

Należy dobrze o tym pamiętać zanim sięgniemy po filtry oleju nieznanej marki skuszeni tylko i wyłacznie ich niską ceną i zachwalaniem jakości przez sprzedawcę.

Co jest potrzebne do wymiany oleju silnikowego i filtra oleju?

  • olej silnikowy w ilości zależnej od marki samochodu oraz rodzanu silnika
  • oczywiście nowy filtr oleju
  • klucz nasadowy albo płaski do odkręcenia korka spustowego oleju w misce olejowej
  • klucz do filtra oleju do nabycia w sklepach motoryzacyjnych
  • miska na zużyty olej
  • szmatka do wytarcia oleju
  • najlepiej nowy korek spustowy ewentualnie sama uszczleka, która zazwyczaj wykonana jest z miedzi

Jak wymienić samemu olej w samochodzie?
Na wstępie należy rozgrzać silnik, tak aby wskazówka wskaźnika temperatury silnika lekko podniosła się z miejsca. Dzięki temu zabiegowi olej będzie bardziej rozrzedzony przez co łatwiej wypłynie z silnika, a przy tym nie będzie za gorący. Należy jednak uważać, aby nie rozgrzać go za bardzo, gdyż grozi to oparzeniami w czasie spuszczania. Potem po otwarciu maski silnika i odkręceniu korka wlewu oleju, który zwykle umieszczony jest na górze silnika, należy wyjąć bagnet (mieści się on zwykle z boku bloku silnika).
Po wyczyszczeniu bagnetu oleju ze starego oleju, który osadził się na nim, podnosimy auto na podnośniku, lub gdy dysponujemy tylko kanałem, wchodzimy pod samochód.Po dostaniu się pod podłogę samochodu, podstawiamy miskę lub wiadro na zużyty olej tak, aby znajdował się nad nim filtr oleju oraz śruba spustowa w misce olejowej.
Śrubę odkręcamy kluczem, a filtr kluczem do filtrów puszkowych. Klucz do filtrów występuje w wersjach z gumowym paskiem albo łańcuchem. Teraz należy poczekać aż cały olej wycieknie. Może to potrwać od kilkunastu do kilkudziesięciu minut ale dobrze jest poczekać żeby wypłynął najbardziej zanieczyszczony olej, a następuje to właśnie na samym końcu tego procesu. Podczas wyciekania oleju nie powinno się uruchamiać silnika pomimo obiegowych opinii, że dobrze jest nagrzewać silnik w trakcie spuszczania oleju, jednak takie praktyki mogą prowadzić do zatarcia silnika.
Gdy cały olej już wycieknie, wszystko wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce najlepiej wymieniając również uszczelkę a także samą śrubę.Dzięki temu będziemy mieli pewność, że olej nie wycieknie nam w trakcie eksploatacji samochodu. Przed przykręceniem nowego filtra oleju, smarujemy olejem jego gumową uszczelkę. Filtr wkręcamy z wyczuciem, aby nie zerwać gwintu i nie zgnieść uszczelki.

kategorie powiązane:
filtr powietrza
filtr paliwa
filtr hydrauliczny
oleje