Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » układ hamulcowy Fiat MULTIPLA VAN (186_) » hamulec postojowy Fiat MULTIPLA VAN (186_)

hamulec postojowy do FIAT MULTIPLA VAN (186_)

wybierz typ samochodu FIAT MULTIPLA VAN (186_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy ATE
Średnica bębna hamulcowego 160
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
Ciężar [kg] 0,1
nr EAN 8717109230994
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427379473
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 160
Szerokość [mm] 25
Dostępne MAPP-Code 
Numer artykułu zalecanego dodatku 03.0137-9065.2
Przestrzegać wymiarów 
nr EAN 4006633087858
Szerokość [mm] 25
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 160
nr EAN 3165143504918
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
System hamulcowy TRW
nr EAN 8432509645185
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
System hamulcowy TRW
nr EAN 5012759202616
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 8
nr EAN 5012759831229
System hamulcowy TRW
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
nr EAN 8032532038598
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021109870
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Ograniczenia producenta TRW
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
nr EAN 3322937108121
System hamulcowy LUCAS
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 160
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
nr EAN 4250238721352
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe