Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford Usa » układ hamulcowy Ford Usa » hamulec postojowy Ford Usa

hamulec postojowy do FORD USA

wybierz model samochodu FORD USA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 5900427379688
Status produktu: Normalny
nr EAN 5900427379695
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901779864990
Indeks: CZE LCC7026
Marka: LCC PRODUCTS
Grupa towarowa TecDoc: Element nastawczy, zacisk hamulca postojowego
Nazwa: SILNIK ZACISKU HAM.(+ZAESTAW NAPR.) VW AUDI 12Z
Opis: 12z (12 tread)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 3C0998281A
Numer dostawcy: LCC 7026
Parametry:Wersja : 12 tread
Indeks: CZE LCC7026A
Marka: LCC PRODUCTS
Grupa towarowa TecDoc: Element nastawczy, zacisk hamulca postojowego
Nazwa: SILNIK ZACISKU HAM.(+ZESTAW NAPR.) VW AUDI 6Z
Opis: 6z (6 tread)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 3C0998281B
Numer dostawcy: LCC 7026 A
Parametry:Wersja : 6 tread
6z (6 tread)
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 3C0998281B
Numer dostawcy: LCC 7026 C
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,49
nr EAN 5902659703859
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar brutto [kg] 0,520
Ilość zębów 12
Ciężar netto [g] 480
nr EAN 5902048904201
Ograniczenia producenta TRW
Wyposażenie pojazdu do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 3322938508159
6z (6 tread)
Wersja : 6 tread
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 3C0998281B
Numer dostawcy: 3C0998281B
12z (12 tread)
Wersja : 12 tread
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 3C0998281A
Numer dostawcy: 3C0998281A
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Tryb pracy elektryczny
Wyposażenie pojazdu do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Układ hamulcowy dla pojazdów z hamulcami tarczowymi z tyłu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ciężar [kg] 0,5
nr EAN 4046001580857
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe