Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » układ hamulcowy Mercedes-benz KLASA S coupe (C126) » hamulec postojowy Mercedes-benz KLASA S coupe (C126)

hamulec postojowy do MERCEDES-BENZ KLASA S coupe (C126)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S coupe (C126):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 167
Szerokość [mm] 34,5
Ciężar [kg] 1,3
nr EAN 8717109358193
Średnica bębna hamulcowego 170
Szerokość [mm] 35
Rozmiar felgi [cal] 15
nr EAN 5900427182462
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 167
Szerokość [mm] 35
Oznaczenie kontrolne E1 90R-011045/158
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633136525
Szerokość [mm] 34,0
średnica zewnętrzna [mm] 170,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,28
nr EAN 5050063241167
Szerokość [mm] 32
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 167,4
nr EAN 3165142433639
Średnica [mm] 170
Szerokość [mm] 35
nr EAN 8432509651896
Średnica [mm] 170
Szerokość [mm] 35
nr EAN 5012759172995
Jakość 1127F
Szerokość [mm] 35
Ciężar [kg] 1,28
Średnica bębna hamulcowego 170
Długość opakowania [cm] 20,2
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 9,2
nr EAN 4044197496426
Średnica [mm] 167,4
Szerokość [mm] 35
Ciężar [kg] 1,31
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0628 0 4
nr EAN 5902659771766
CR-V II 02->04 , ACCORD VII 03->
oś tylna
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 43053S47E50
Numer dostawcy: 25H4021-OYO
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica bębna hamulcowego 170
nr EAN 8430320256245
Średnica [mm] 167,4
Szerokość [mm] 35
Ciężar [kg] 1,31
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0628 0 4
nr EAN 4019722272929
Ograniczenia producenta AKEBONO
Średnica [mm] 170
Szerokość [mm] 35
Oznaczenie kontrolne E9 90R 01100/376
nr EAN 3322936304975
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Ograniczenia producenta AKEBONO
Średnica [mm] 170
Szerokość [mm] 35
nr EAN 3322937811540
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe