Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » układ hamulcowy Hyundai SANTA FÉ I Furgon/SUV (SM) » hamulec postojowy Hyundai SANTA FÉ I Furgon/SUV (SM)

hamulec postojowy do HYUNDAI SANTA FÉ I Furgon/SUV (SM)

wybierz typ samochodu HYUNDAI SANTA FÉ I Furgon/SUV (SM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 190
Szerokość [mm] 40
Szerokość powierzchni tarcia [mm] 40
Ciężar [kg] 2,01
nr EAN 8717109615289
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 190
Szerokość [mm] 40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią
Oznaczenie kontrolne E1 90R-011045/221
Numer artykułu zalecanego dodatku 03.0137-9330.2
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633299862
Szerokość [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 190,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 2,12
nr EAN 5050063041330
Szerokość [mm] 40
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 190
nr EAN 4047024131767
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 18
nr EAN 5012759346051
Średnica [mm] 190
Szerokość [mm] 40
nr EAN 5012759418505
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021079852
Ciężar [kg] 0,077
Długość opakowania [cm] 18,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 1
Ilość części [-częściowy] 16
Techniczny numer informacyjny 97401 0363 9 1
nr EAN 4019722428692
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe