Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ hamulcowy Volvo 940 Kombi (945) » hamulec postojowy Volvo 940 Kombi (945)

hamulec postojowy do VOLVO 940 Kombi (945)

wybierz typ samochodu VOLVO 940 Kombi (945):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy ATE
Średnica bębna hamulcowego 160
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
Ciężar [kg] 0,1
nr EAN 8717109230994
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427379473
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427379497
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 160
Szerokość [mm] 25
Dostępne MAPP-Code 
Numer artykułu zalecanego dodatku 03.0137-9065.2
Przestrzegać wymiarów 
nr EAN 4006633087858
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 160
Szerokość [mm] 25
Dostępne MAPP-Code 
Numer artykułu zalecanego dodatku 03.0137-9199.2
Przestrzegać wymiarów 
nr EAN 4006633277907
Status produktu: Normalny
nr EAN 4006633106511
Szerokość [mm] 25
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 160
nr EAN 3165143504918
Status produktu: Normalny
nr EAN 3165141113204
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
System hamulcowy TRW
nr EAN 8432509645185
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 23
System hamulcowy TRW
nr EAN 8432509645147
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
System hamulcowy TRW
nr EAN 5012759202616
Oznaczenie kontrolne ECE R-90
System hamulcowy TRW
Średnica [mm] 160,0
Szerokość [mm] 25,0
Numer seryjny 6026320
nr EAN 5901159217101
Oznaczenie kontrolne ECE R-90
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 160,0
Szerokość [mm] 25,0
Numer seryjny 6026330
nr EAN 5901159217118
System hamulcowy TRW
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
nr EAN 8032532038598
System hamulcowy TRW
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 25
nr EAN 8032532041666
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Szerokość [mm]25
Średnica wewnętrzna bębna hamulca [mm]160
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021109870
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021002430
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021003932
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy LUCAS
Średnica bębna hamulcowego 160
nr EAN 8430320241203
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy LUCAS
nr EAN 8430320268897
Średnica [mm] 160
Szerokość [mm] 23
Ciężar [kg] 0,82
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0483 0 4
nr EAN 4019722191695
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe