Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » układ hamulcowy Nissan PRIMERA Hatchback (P10) » hamulec postojowy Nissan PRIMERA Hatchback (P10)

hamulec postojowy do NISSAN PRIMERA Hatchback (P10)

wybierz typ samochodu NISSAN PRIMERA Hatchback (P10):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 190
Szerokość [mm] 33
Szerokość powierzchni tarcia [mm] 21
Ciężar [kg] 1,16
nr EAN 8717109496062
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047025597586
Średnica [mm] 190
Szerokość [mm] 33
nr EAN 8432509662601
Jakość 1127F
Szerokość [mm] 33
Ciężar [kg] 1,14
Średnica bębna hamulcowego 190
Długość opakowania [cm] 20,2
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 8,6
nr EAN 4044197500727
Średnica [mm] 190
Szerokość [mm] 33
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02B0054/0020
Dostępne MAPP-Code 
System hamulcowy Akebono
Ciężar [kg] 0,076
Długość opakowania [cm] 18,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 1
Ilość części [-częściowy] 16
Techniczny numer informacyjny 97401 0375 9 1
nr EAN 4019722428791
Średnica [mm] 190
Szerokość [mm] 33
Ciężar [kg] 1,12
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0731 0 4
nr EAN 4019722439001
Szerokość [mm] 32
Średnica [mm] 190
Oznaczenie kontrolne E9-90R 02A0116/3771
nr EAN 3322937514250
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe