Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » układ hamulcowy Toyota CAMRY (_V2_) » hamulec postojowy Toyota CAMRY (_V2_)

hamulec postojowy do TOYOTA CAMRY (_V2_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CAMRY (_V2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 172
Szerokość [mm] 32
Szerokość powierzchni tarcia [mm] 20
Ciężar [kg] 0,86
nr EAN 8717109582277
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 172
Szerokość [mm] 32
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
Oznaczenie kontrolne E1 90R-011045/248
Dostępne MAPP-Code 
Numer artykułu zalecanego dodatku 03.0137-9335.2
nr EAN 4006633315234
Średnica [mm] 172
Szerokość [mm] 32
nr EAN 5012759454411
spełnia wymagania Normy ECE E9
Średnica [mm] 172
Szerokość [mm] 32
nr EAN 5703858751500
Średnica [mm] 172
Szerokość [mm] 32
Ciężar [kg] 0,93
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0682 0 4
nr EAN 4019722297397
Średnica [mm] 172
Szerokość [mm] 32
Oznaczenie kontrolne E9-90R-01713/055
nr EAN 3322937513659
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe