Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën C5 III Break (RW_) » koło pasowe Citroën C5 III Break (RW_)

koło pasowe do CITROËN C5 III Break (RW_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 III Break (RW_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Ciężar [kg] 1,38
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
średnica zewnętrzna [mm] 157
nr EAN 3358960553553
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787047387
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787114096
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 152
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465732
Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 1,47
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816320005
Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 1,57
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816338024
Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 1,67
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.V9 S2
nr EAN 4054224064764
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465957567
średnica zewnętrzna [mm] 153,00
Szerokość [mm] 37,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108958723
Długość 1 [mm] 1218
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108964021
Ciężar netto [g] 3570
nr EAN 5902048086532
cena brutto:
146.00 zł
 Kup
Indeks: QAP 22 242
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE PEUGEOT
Opis: 38,38 4x4,37 I,37 I Break,37 II CC,38,38 Break,38 CC,47,47 Break,47 Coupe,58,58,58 Break,58 Break 4x4,67,87,C 3,C 7 II Cabrio,C4 I,C4 I Grand Picasso,C4 I Picasso,C4 II,C5 II,C5 II Break,C5 III,C5 III Break,C8,C-MAX,Dispatch III,Expert III,Expert III Tepee,Expert III Tepee 4x4,Focus,Focus Cabrio,Focus C-MAX,Focus Turnier,Galaxy,Jumpy III,Kuga,Kuga 4x4,Mondeo,Mondeo Turnier,Phedra,RCZ,S 4 II,S 8 II,Scudo,S-MAX,Ulysse II,V 5,V 7 III
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 0515V9
Numer dostawcy: 22 242
Długość [mm] 1217
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316572850671
Ilość żeber 6
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 985
Długość [mm] 1215
nr EAN 3413521277665
Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 1,67
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054228064760
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.