Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » paski napędowe Kia STONIC Hatchback Van (YB) » koło pasowe Kia STONIC Hatchback Van (YB)

koło pasowe do KIA STONIC Hatchback Van (YB)

wybierz typ samochodu KIA STONIC Hatchback Van (YB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Gwint zewn. [mm] 14
Skok gwintu 1 [mm] 1,5
Długość śruby pod główką [mm] 70
Sworzeń rozszerzalny 
nr EAN 3358960484499
nr EAN 8021787535952
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
Grubość [mm] 44,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 156,0
Ciężar [kg] 2,290
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.G3
nr EAN 4027816269236
Szerokość [mm] 44,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 156,0
Ciężar [kg] 2,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.G3 S1
nr EAN 4027816337867
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 153
Średnica wewnętrzna [mm] 30
nr EAN 8435398500054
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 153
średnica zewnętrzna [mm] 153,00
Szerokość [mm] 44,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485632
Średnica [mm] 152,8
Ilość żeber 6
nr EAN 5901779869551
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 153,4
Ilość żeber 5
Masa [g] 2580
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 138,7
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 44
Szerokość 2 [mm] 32
nr EAN 8033989015675
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.