Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » paski napędowe Mazda 626 IV Hatchback (GE) » koło pasowe Mazda 626 IV Hatchback (GE)

koło pasowe do MAZDA 626 IV Hatchback (GE)

wybierz typ samochodu MAZDA 626 IV Hatchback (GE):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
dla numeru OE 11237797996
Masa [g] 162
Wymagana ilość 4
nr EAN 8039725492380
Ilość żeber 4
Masa [g] 2973
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 172,7
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 39,75
Szerokość 1 [mm] 62
nr EAN 8049926594394
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 172,7
Numer komponentu 2
Ilość żeber 4
Masa [g] 3132
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 39,75
Szerokość 1 [mm] 62
nr EAN 8033989634579
Szerokość [mm]62
Ciężar [kg]2,853
Parametr5 PK
Liczba żeber4
średnica zewnętrzna [mm]172
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze śrubami
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.