Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën C5 II Break (RE_) » koło pasowe Citroën C5 II Break (RE_)

koło pasowe do CITROËN C5 II Break (RE_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 II Break (RE_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960527226
Ø koła pasowego [mm] 149,2
Wysokość 1 [mm] 25,8
Wysokość 2 [mm] 37,2
Ciężar [kg] 1,6
nr EAN 8021787053012
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787110760
Grubość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 148,5
Ciężar [kg] 1,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.R1
nr EAN 4027816321132
Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 148,5
Ciężar [kg] 1,5
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.R1 S1
nr EAN 4027816338086
Długość 1 [mm] 1000
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870171339
Średnica [mm] 148
Ilość żeber 6
nr EAN 7316575493516
Długość [mm] 998
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575586799
Grubość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 148,5
Ciężar [kg] 1,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688321138
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.