Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Piaggio » paski napędowe Piaggio » koło pasowe Piaggio

koło pasowe do PIAGGIO

wybierz model samochodu PIAGGIO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 34
Szerokość opakowania [cm] 24
Wysokość opakowania [cm] 15
Ciężar [kg] 1,558
nr EAN 4010858132743
cena brutto:
1,051.00 zł
 Kup
Ø koła pasowego [mm] 166,7
Wysokość 1 [mm] 22,6
Wysokość 2 [mm] 76,0
Ciężar [kg] 4,6
nr EAN 8021787093087
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787200959
cena brutto:
636.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Szerokość [mm] 76,25
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 140,50
Liczba rowków 6
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 185,0
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 3,34
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 11 23 8 512 072
nr EAN 4027816374190
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465113192
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 166,5
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Średnica 1 [mm] 55
nr EAN 8435398501396
Długość 1 [mm] 1698
Ilość żeber 6
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870578671
Masa [g] 3857
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 185
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 8036012455257
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 185
Ilość żeber 6
Masa [g] 4029
Numer komponentu 2
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 8033989634562
Długość [mm] 1697
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 316579205320
Ilość żeber 6
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1325
Długość [mm] 1700
nr EAN 3413521959301
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.