Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » paski napędowe Subaru SVX (CX) » koło pasowe Subaru SVX (CX)

koło pasowe do SUBARU SVX (CX)

wybierz typ samochodu SUBARU SVX (CX):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 6PK
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 1,86
nr EAN 3358960127136
Gwint zewn. [mm] 12
Skok gwintu 1 [mm] 1,25
Długość śruby pod główką [mm] 45
Sworzeń rozszerzalny 
nr EAN 3358960484512
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960557384
Grubość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 136,0
Ciężar [kg] 1,8
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816269571
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 12,6
średnica zewnętrzna [mm] 132
Średnica wewnętrzna [mm] 33
nr EAN 8435398500009
Wersja M12x1,25x45
dla numeru OE 93198144
Masa [g] 72
dla numeru OE 4433723
Wymagana ilość 1
nr EAN 8039712492256
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.