
| parzyste numery artykułów | ADC48761 |
| Długość [mm] | 204 |
| Grubość [mm] | 80,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,940 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063487626 |

| Długość [mm] | 200 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,72 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 4410A173 |
| nr EAN | 5050063026559 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960641052 |

| Długość [mm] | 204 |
| Szerokość [mm] | 55 |
| Wysokość [mm] | 82 |
| nr EAN | 5012759399804 |

| Długość [mm] | 204 |
| Szerokość [mm] | 55 |
| Wysokość [mm] | 82 |
| nr EAN | 5012759399798 |

| Długość [mm] | 217 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 45 |
| nr EAN | 5012759526057 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,7 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 182 |
| parzyste numery artykułów | 840 1199 10 |
| nr EAN | 4014870436193 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,7 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 182 |
| parzyste numery artykułów | 840 1198 10 |
| nr EAN | 4014870440350 |

| Długość [mm] | 200 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,72 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 4410A173 |
| nr EAN | 4027816320029 |

| parzyste numery artykułów | 41315 |
| Długość [mm] | 183 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,88 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816413141 |

| parzyste numery artykułów | 41314 |
| Długość [mm] | 204 |
| Grubość [mm] | 80,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,88 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816413158 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Średnica 1 [mm] | 16,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064300243 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość całkowita [mm] | 215 |
| Gwint zewn. [mm] | 16x1,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 16X1,5 |
| nr EAN | 8033001490053 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Długość [mm] | 184 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5R |
| nr EAN | 5902473024109 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Długość [mm] | 184 |
| nr EAN | 5902473024123 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 98 |
| Wymiar gwintu | FM16x1.5R |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1.25R |
| nr EAN | 5902473024178 |

| parzyste numery artykułów | 41315 |
| Długość [mm] | 183 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,88 |
| nr EAN | 5901619562710 |

| Średnica [mm] | 16 |
| Wysokość [mm] | 39 |
| Ciężar [kg] | 0,084 |
| Długość opakowania [cm] | 3,9 |
| Szerokość opakowania [cm] | 3,9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 1,6 |
| nr EAN | 5903766313337 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 183 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 32-16 020 0036 |
| nr EAN | 4040074485835 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 198 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074292075 |

| parzyste numery artykułów | 5033027 |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858853556 |

| parzyste numery artykułów | 5033026 |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858853563 |

| Ciężar netto [g] | 817 |
| nr EAN | 5908281451236 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 183 |
| Wymiar gwintu | FM16x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,25R |
| parzyste numery artykułów | 72133 |
| nr EAN | 5413978224319 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 183 |
| Wymiar gwintu | FM16x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,25R |
| parzyste numery artykułów | 72132 |
| nr EAN | 5413978224326 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Średnica 1 [mm] | 16,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część |

| Długość [mm] | 201 |
| Gwint zewn. [mm] | M 16 x 1,5 |
| Kolor | szary |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymagana ilość | 2 |
| nr EAN | 5900427550346 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025