Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » napęd osi Dodge » wał napędowy Dodge » łącznik wału, krzyżak wału Dodge

łącznik wału, krzyżak wału do DODGE

wybierz model samochodu DODGE:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1 [mm] 74,50
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Premium
Nowa część 
nr EAN 4019064304609
Numer seryjny K4429130
nr EAN 5901159015059
Średnica [mm]27
Długość [mm]88
Długość 1 [mm] 88,30
Średnica 1 [mm] 31,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Standard
Nowa część 
Długość 1 [mm] 74,50
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Premium
Nowa część 
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wymagana ilość 2
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 5902275215330
dla numeru OE U074
Średnica przegubu [mm] 92
Średnica końcówki wału [mm] 27
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.