Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ hamulcowy Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) » linka hamulcowa Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

linka hamulcowa do VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 2015
Długość zewnętrzna [mm] 1648
nr EAN 8717109584844
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1650
Długość zewnętrzna [mm] 1285
nr EAN 8717109584851
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 2015
Długość zewnętrzna [mm] 1648
nr EAN 8717109584745
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1631
Długość zewnętrzna [mm] 1273
nr EAN 8717109635300
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Długość [mm]1303
średnica zewnętrzna [mm]11,5
Długość [mm] 1303
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633299121
Długość [mm] 1936
Dostępne MAPP-Code
Długość [mm] 1570
Dostępne MAPP-Code
Długość [mm] 1223
Dostępne MAPP-Code
Długość [mm] 2015
nr EAN 4047024250581
Długość [mm] 1631
nr EAN 4047025070980
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Golf VII Passat 14-
hamulce tarczowe
część rzednia
Ilość sprzedażna = 1
Numer dostawcy: LCC 7127
Kod GTU: GTU_07
Długość 1/Długość 2 [mm] 2015/1648
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858898731
Długość 1/Długość 2 [mm] 1631/1273
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858898748
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021156171
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,40
dla numeru artykułu 91049300
dla numeru artykułu 91054700
dla numeru artykułu 91054800
dla numeru artykułu 91058700
dla numeru artykułu 91062400
Ilość części [-częściowy] 5
Techniczny numer informacyjny 97401 0442 9 1
nr EAN 4019722534492
Sekcja część tylna
Długość 1/Długość 2 [mm] 2015/1648
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 3322938288396
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.