Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ hamulcowy Citroën JUMPY III Platforma / podwozie (V_) » linka hamulcowa Citroën JUMPY III Platforma / podwozie (V_)

linka hamulcowa do CITROËN JUMPY III Platforma / podwozie (V_)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPY III Platforma / podwozie (V_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1958
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633122993
Długość [mm] 1958
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633123129
Długość [mm] 1958
nr EAN 3165143518441
Długość [mm] 1958
nr EAN 3165143518458
AUDI A6 Avant (4B, C5) 12/97-01/05 A6 (4B, C5) 01/97-01/05
hamulce tarczowe
z tyłu z prawej
A6 all 98- 1958/1705 (L)
hamulce tarczowe
z tyłu z lewej
Indeks: LIN 03.01.37
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO AUDI
Opis: AUDI A6 Avant (4B, C5) 12/97-01/05 A6 (4B, C5) 01/97-01/05
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4B0609722L
Numer dostawcy: 03.01.37
Parametry:hamulce tarczowe z tyłu po prawej Długość [mm] : 1958/1705
Indeks: LIN 03.01.38
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO AUDI
Opis: A6 all 98- 1958/1705 (L)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4B0609721M
Numer dostawcy: 03.01.38
Parametry:hamulce tarczowe z tyłu z lewej Długość [mm] : 1958/1705
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1958/1705
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588071
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1958/1705
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588088
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.