Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » układ hamulcowy Lancia THEMA (834_) » linka hamulcowa Lancia THEMA (834_)

linka hamulcowa do LANCIA THEMA (834_)

wybierz typ samochodu LANCIA THEMA (834_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1086
Długość zewnętrzna [mm] 757
nr EAN 8717109643237
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1032
Długość zewnętrzna [mm] 757
nr EAN 8717109643244
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1555
Długość zewnętrzna [mm] 1224
nr EAN 8717109643282
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1490
Długość zewnętrzna [mm] 1142
nr EAN 8717109643299
Długość [mm] 1556
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,48
nr EAN 4054224768242
Master Movano (1555mm) LP 10 -
z tyłu z lewej
z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] : 1555/1224
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 364006372R
Numer dostawcy: LCC 7121
Indeks: LIN 35.02.46
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO RENAULT
Opis: MASTER III nadwozie pełne (FV) 02/2010-, MASTER III platofrma / podwozie (EV, HV, UV) 02/2010-, (1555/1224mm)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 364006372R
Numer dostawcy: 35.02.46
Parametry:z tyłu z lewej z tyłu po prawej Długość 1/Długość 2 [mm] : 1555/1224
Indeks: LIN 35.02.49
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO RENAULT
Opis: MASTER III Autobus (JV) 02/2011-, MASTER III nadwozie pełne (FV) 02/2010-, MASTER III platforma/ podwozie (EV, HV, UV) 02/2010-, (1032/757mm)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 364024124R
Numer dostawcy: 35.02.49
Parametry:z przodu Długość 1/Długość 2 [mm] : 1032/757
z prawej
z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1490/1145
Strona zabudowyz tyłu z lewej
Strona zabudowyz tyłu po prawej
Długość 1 [mm]1555
Długość 2 [mm]1225
Strona zabudowyOś tylna
Długość 1 [mm]1490
Długość 2 [mm]1145
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.