Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ hamulcowy Renault 19 II (B/C53_) » linka hamulcowa Renault 19 II (B/C53_)

linka hamulcowa do RENAULT 19 II (B/C53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 II (B/C53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów K14046
Długość wewnętrzna [mm] 1525
Długość zewnętrzna [mm] 1378
nr EAN 8717109653441
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów K14045
Długość wewnętrzna [mm] 1646
Długość zewnętrzna [mm] 1500
nr EAN 8717109653458
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 535
Długość zewnętrzna [mm] 256
nr EAN 8717109653526
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1210
nr EAN 8717109653540
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1608
nr EAN 8717109653557
Długość [mm] 535
nr EAN 4047026034578
Długość [mm] 1210
nr EAN 4047026034585
Długość [mm] 1608
nr EAN 4047026034592
Długość [mm] 1525
nr EAN 4047026034608
z tyłu po prawej
Długość [mm] 1637
Ciężar [kg] 0,462
Uwzględnić informację serwisową
parzyste numery artykułów 180498
z tyłu z lewej
Długość [mm] 1520
Ciężar [kg] 0,432
Uwzględnić informację serwisową
parzyste numery artykułów 180468
LINKA HAMULCA RĘCZNEGO OPEL VIVARO 14- LT
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: 4422442
Numer dostawcy: 93868406
Kod GTU: GTU_07
LINKA HAMULCA RĘCZNEGO OPEL VIVARO 14- PT
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: 4422439
Numer dostawcy: 93459142
Kod GTU: GTU_07
LINKA HAMUL. RĘCZNEGO RENAULT NISSAN
z tyłu po prawej
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 365300709R
Numer dostawcy: 365300709R
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.