Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Tata (telco) » układ hamulcowy Tata (telco) ARIA » linka hamulcowa Tata (telco) ARIA

linka hamulcowa do TATA (TELCO) ARIA

wybierz typ samochodu TATA (TELCO) ARIA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1634
Długość zewnętrzna [mm] 1230
nr EAN 8717109376487
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1613
Długość zewnętrzna [mm] 1230
nr EAN 8717109376418
Długość [mm] 1613
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633312202
Długość [mm] 1634
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633312936
Długość [mm] 1613
nr EAN 4047024049376
Długość [mm] 1634
nr EAN 4047024049536
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,88
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054224049358
Indeks: LIN 06.01.41
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO BMW
Opis: X3 03- (1613/1230) L
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 34403400795
Numer dostawcy: 06.01.41
Parametry:Długość 1/Długość 2 [mm] : 1613/1230
z lewej
Indeks: LIN 06.01.42
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO BMW
Opis: X3 03- (1613/1230) P
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 34403400796
Numer dostawcy: 06.01.42
Parametry:Długość 1/Długość 2 [mm] : 1634/1230
z prawej
Długość [mm] 508
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,140
nr EAN 5902659709882
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021156171
dla numeru artykułu 91049300
dla numeru artykułu 91054700
dla numeru artykułu 91054800
dla numeru artykułu 91058700
dla numeru artykułu 91062400
Ilość części [-częściowy] 5
Techniczny numer informacyjny 97401 0442 9 1
nr EAN 4019722534492
Strona zabudowy z lewej
parzyste numery artykułów 501 720
Strona zabudowy z prawej
parzyste numery artykułów 501 719
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.