Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Zastava » układ hamulcowy Zastava » linka hamulcowa Zastava

linka hamulcowa do ZASTAVA

wybierz model samochodu ZASTAVA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość wewnętrzna [mm] 1658
Długość zewnętrzna [mm] 1440
nr EAN 8717109525229
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1641
Długość zewnętrzna [mm] 1422
nr EAN 8717109525236
Długość [mm] 1654
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633383301
Długość [mm] 1673
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633383318
Długość [mm] 1658
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633438902
Długość [mm] 1658
nr EAN 4047025689762
Długość [mm] 1641
nr EAN 4047025689779
Indeks: LIN 01.01.19
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT,ALFA ROMEO
Opis: ALFA ROMEO ,FIATMITO,GRANDE PUNTO PRAWY 2009- 1658/1440
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 51871598
Numer dostawcy: 01.01.19
Parametry:hamulce tarczowe z prawej Długość 1 [mm] : 1658
Długość 2 [mm] : 1440
Indeks: LIN 01.01.20
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT,ALFA ROMEO
Opis: ALFA ROMEO ,FIATMITO,GRANDE PUNTO LEWY 2009- 1641/1422
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 51871599
Numer dostawcy: 01.01.20
Parametry:z lewej Długość 1/Długość 2 [mm] : 1641/1422
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1654/1423
nr EAN 5903364331948
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1673/1440
Wymagana ilość 1
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5903766310831
Długość 1/Długość 2 [mm] 1673/1440
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858789145
Długość 1/Długość 2 [mm] 1654/1423
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858789152
Sekcja część tylna
Długość 1/Długość 2 [mm] 1641/1422
nr EAN 3322938444426
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.