Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » napęd osi Audi A6 C4 Avant (4A5) » mechanizm różnicowy Audi A6 C4 Avant (4A5)

mechanizm różnicowy do AUDI A6 C4 Avant (4A5)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C4 Avant (4A5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 8
Ciężar [kg] 0,023
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 55
Kierunek obrotów Możliwe przy obrot. zgodnych i przeciwnych ze wsk. zeg.
Długość opakowania [cm] 5,5
Szerokość opakowania [cm] 5,5
Wysokość opakowania [cm] 1,5
nr EAN 4056111089447
Ciężar [kg] 0,42
Długość opakowania [cm] 7,5
Szerokość opakowania [cm] 7,0
Wysokość opakowania [cm] 7,0
nr EAN 4056111061665
Ciężar [kg] 0,387
Długość opakowania [cm] 8,2
Szerokość opakowania [cm] 5,6
Wysokość opakowania [cm] 5,6
nr EAN 4056111061696
Długość [mm] 335
Grubość [mm] 81,0
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,36
nr EAN 4054224038314
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.