Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » napęd osi Honda ACCORD IV Aerodeck (CB) » mechanizm różnicowy Honda ACCORD IV Aerodeck (CB)

mechanizm różnicowy do HONDA ACCORD IV Aerodeck (CB)

wybierz typ samochodu HONDA ACCORD IV Aerodeck (CB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 56
Wysokość 1 [mm] 8
Wysokość 2 [mm] 11,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960282149
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 58
Wysokość 1 [mm] 8
Wysokość 2 [mm] 11,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960281982
Indeks: OYO 30P4008-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Pierścień uszczelniający wału, różnicowy
Nazwa: USZCZELNIACZ PÓŁOSI
Opis: TOWAR BEZ ZWROTU ! (LEWY) HONDA ACCORD 90-02, AERODECK 94-97, WAGON 91-97, BALLADE (4DR) 97-00, CIVIC 88-09, CIVIC COUPE 94-00, CRX 92-97, CR-V 97-01, HR-V 99-05, INTEGRA 93-99 (35X56X8)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 91205PL3A00
Numer dostawcy: 30P4008-OYO
Parametry:z uszczelką wargową przeciwpyłową Wysokość 1 [mm] : 8
Wysokość 2 [mm] : 11,5
Średnica wewnętrzna [mm] : 35
Średnica zewnętrzna [mm] : 56
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.