Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » silnik Dacia LOGAN MCV II » smarowanie Dacia LOGAN MCV II » oleje Dacia LOGAN MCV II

oleje do DACIA LOGAN MCV II

wybierz typ samochodu DACIA LOGAN MCV II:
Uwaga ! Więcej olejów silnikowych znajdziesz w zakładce oleje silnikowe
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Olej Olej syntetyczny
Specyfikacja ACEA Light Duty A1/B
Specyfikacja ACEA Light Duty A5/B
Klasa lepkości SAE 0W-30
Specyfikacja API Diesel CF
Specyfikacja API Gasoline SL
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Olej Olej syntetyczny
Dopuszczenie przez producenta BMW Longlife-01
Klasa lepkości SAE 5W-40
Dopuszczenie przez producenta MB 226.5
Dopuszczenie przez producenta MB 226,5
Dopuszczenie przez producenta MB 229,3
Dopuszczenie przez producenta MB 229.3
Dopuszczenie przez producenta MB 229,5
Dopuszczenie przez producenta MB 229.5
Dopuszczenie przez producenta Porsche A40
Dopuszczenie przez producenta Renault RN 0700
Dopuszczenie przez producenta Renault RN 0710
Dopuszczenie przez producenta VW 502 00 / 505 00
Specyfikacja ACEA Light Duty A3/B
Specyfikacja API Diesel CF
Specyfikacja API Gasoline SN
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Dopuszczenie przez producenta Ford WSS-M2C937-A
Olej Olej syntetyczny
Klasa lepkości SAE 0W-40
Dopuszczenie przez producenta MB 229,3
Dopuszczenie przez producenta MB 229.3
Dopuszczenie przez producenta MB 229.5
Dopuszczenie przez producenta MB 229,5
Dopuszczenie przez producenta VW 502 00 / 505 00
Dopuszczenie przez producenta Porsche A40
Specyfikacja ACEA Light Duty A3/B
Specyfikacja API Diesel CF
Specyfikacja API Gasoline SN
Dopuszczenie przez producenta MB 226.5
Olej Olej syntetyczny
Dopuszczenie przez producenta MB 229.3
Klasa lepkości SAE 5W-40
Dopuszczenie przez producenta Renault RN 0700
Dopuszczenie przez producenta Renault RN 0710
Dopuszczenie przez producenta VW 502 00 / 505 00
Specyfikacja ACEA Light Duty A3/B
Specyfikacja API Gasoline SN
Klasa lepkości wg SAE 5W-40
Specyfikacja wg API SN
Zalecenie producenta oleju ACEA A3
Zalecenie producenta oleju ACEA B4
Zalecenie producenta oleju BMW Longlife-01
Zalecenie producenta oleju Fiat 9.55535-H2
Zalecenie producenta oleju Fiat 9.55535-N2
Zalecenie producenta oleju Fiat 9.55535-Z2
Zalecenie producenta oleju MB 229.5
Zalecenie producenta oleju Opel GM-LL-B-025
Zalecenie producenta oleju Porsche A40
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0700
Zalecenie producenta oleju Renault RN 0710
Zalecenie producenta oleju VW 502 00
Zalecenie producenta oleju VW 505 00
Pojedyncze części, patrz: lista części 
Klasa lepkości wg SAE 0W-30
Specyfikacja wg ACEA A5/B5
Specyfikacja wg ACEA C2
Specyfikacja wg API SL
Dopuszczenie przez producenta BMW Longlife-12 FE
Dopuszczenie przez producenta MB-Approval 229.61
Dopuszczenie przez producenta STJLR.03.5007
Dopuszczenie przez producenta Volvo VCC 95200377
Zalecenie producenta oleju Ford WSS-M2C920-A
Pojedyncze części, patrz: lista części 
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
oleje

Oleje silnikowe


Olej silnikowy to gęsta ciecz o właściwościach smarujących. Zadaniem oleju silnikowego jest smarowanie ruchomych elementów motoru, jest to bardzo potrzebne, ponieważ dzięki temu, części mniej się zużywają, a silnik pracuje ciszej. Olej odgrywa ważną rolę w chłodzeniu silnika.  Olej w silniku powinien być wymieniany co 10-20 tysięcy kilometrów (zależy to od sposobu używania silnika i jego pojemności), po pokonaniu tego progu olej nadaje się do wymiany, ponieważ zaczyna on tracić swoje właściwości.
 

Jak często nalezy wymieniać olej silnikowy


W samochodach, w których silnik jest używany do jazdy wyczynowej olej należy wymieniać co około 5 tysięcy kilometrów. Ruch części silnika powoduje powstawanie opiłków, które w czasie pracy silnika są transportowane do filtra oleju, podczas wymiany oleju powinien być wymieniony. Poziom oleju można łatwo sprawdzić, należy pamiętać, że można to zrobić po conajmniej 5 minutach postoju silnika, a samochód powinien stać na równej powierzchni. Najpierw otworzyć maskę, wyjąć bagnet, przetrzeć go, następnie ponownie włożyć i wyciągnąć. Poziom na mierniku powinien wynosić między minimum a maksimum. Jeśli oleju jest zbyt mało należy go uzupełnić, ponieważ ciśnienie oleju będzie zbyt duże. Poinformuje o tym kontrolka na desce rozdzielczej, gdy zostanie ona zapalona należy niezwłocznie zatrzymać silnik i uzupełnić braki. Jeśli będzie go za dużo, ciśnienie będzie zbyt niskie.


Jak często sprawdzać poziom oleju silnikowego


Poziom oleju należy często sprawdzać, bo w niektórych silnikach zużycie oleju na 1000km wynosi około 1l. Gdy podczas pracy silnika będą wydobywać się czarne spaliny oznacza to, że olej jest spalanie. Istnieje możliwość, że w silniku ubywa olej przez rozszczelnienie, które powinno zostać usunięte. Jest mozliwe zjawisko, w którym po czasie zaczyna przybywać oleju, wtedy paliwo zaczyna mieszać się z olejem, który przez to traci swoją gęstość. Olej silnikowy wlewany do silnika, olej przekładniowy do skrzyni biegów oraz mostów napędowych w przypadku napędu RWD lub AWD. Do każdego układu jest stosowany specjalny olej. Olej ma swoje parametry, przez które można dostosować do warunków w jakich będzie pracował silnik, oraz do typu silnika. W książce serwisowej samochodu powinny być opisane parametry oleju dla danego silnika, skrzyni czy mostu napędowego.