Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford Cargo » mechanizm korbowy Ford Cargo » wał korbowy Ford Cargo » panewka wału korbowego Ford Cargo

panewka wału korbowego do FORD Cargo

wybierz typ samochodu FORD Cargo:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Opcja wyposażenia Flange Main
Szerokość [mm] 20,5
średnica zewnętrzna [mm] 64
dla średnicy wałka od [mm] 59,93
dla średnicy obudowy od [mm] 64
przy średnicy obudowy [mm] 64,02
Wymiar standardowy [STD] 
dla średnicy szybu do [mm] 59,95
nr EAN 5027049561120
Numer komponentu 72-4725
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197491964
Numer komponentu 72-4726H
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197491971
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 72809600
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72814600
Numer komponentu 72816600
Numer komponentu 72817600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977848056
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 72809610
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72814610
Numer komponentu 72816610
Numer komponentu 72817610
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977848063
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 72809620
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72814620
Numer komponentu 72816620
Numer komponentu 72817620
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977848070
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 72809700
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72814700
Numer komponentu 72816700
Numer komponentu 72817700
Jednostka ilości Zestaw
Techniczny numer informacyjny PI 1770-13
nr EAN 4028977882319
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 72809710
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72814710
Numer komponentu 72816710
Numer komponentu 72817710
Jednostka ilości Zestaw
Techniczny numer informacyjny PI 1770-13
nr EAN 4028977882326
Jednostka ilości para
Powierzchnia pokryty tworzywem sztucznym
dla luzu na łożysku od [mm] 0,018
do luzu na łożysku [mm] 0,080
dla średnicy obudowy od [mm] 64,000
przy średnicy obudowy [mm] 64,019
Szerokość od [mm] 26,24
Szerokość do [mm] 26,34
dla grubości ścianki od [mm] 2,000
do grubości ścianki [mm] 2,008
dla średnicy wałka od [mm] 59,940
do średnicy wałka [mm] 59,965
nr EAN 4057635163835
Jednostka ilości para
Powierzchnia pokryty tworzywem sztucznym
dla luzu na łożysku od [mm] 0,018
do luzu na łożysku [mm] 0,080
dla średnicy obudowy od [mm] 64,000
przy średnicy obudowy [mm] 64,019
Szerokość od [mm] 26,24
Szerokość do [mm] 26,34
dla grubości ścianki od [mm] 2,125
do grubości ścianki [mm] 2,133
dla średnicy wałka od [mm] 59,940
do średnicy wałka [mm] 59,965
nr EAN 4057635163842
Jednostka ilości para
Powierzchnia pokryty tworzywem sztucznym
dla luzu na łożysku od [mm] 0,018
do luzu na łożysku [mm] 0,080
dla średnicy obudowy od [mm] 64,000
przy średnicy obudowy [mm] 64,019
Szerokość od [mm] 26,24
Szerokość do [mm] 26,34
dla grubości ścianki od [mm] 2,250
do grubości ścianki [mm] 2,258
dla średnicy wałka od [mm] 59,940
do średnicy wałka [mm] 59,965
nr EAN 4057635163859
Jednostka ilości para
Nadwymiar [mm] 0
Powierzchnia pokryty tworzywem sztucznym
dla luzu na łożysku od [mm] 0,017
do luzu na łożysku [mm] 0,081
dla średnicy obudowy od [mm] 64,000
przy średnicy obudowy [mm] 64,019
Szerokość od [mm] 20,200
Szerokość do [mm] 20,450
dla grubości ścianki od [mm] 1,999
do grubości ścianki [mm] 2,009
dla średnicy wałka od [mm] 59,940
do średnicy wałka [mm] 59,965
nr EAN 4057635167468
Jednostka ilości para
Nadwymiar [mm] 0
Powierzchnia pokryty tworzywem sztucznym
dla luzu na łożysku od [mm] 0,017
do luzu na łożysku [mm] 0,081
dla średnicy obudowy od [mm] 64,000
przy średnicy obudowy [mm] 64,019
Szerokość od [mm] 20,200
Szerokość do [mm] 20,450
dla grubości ścianki od [mm] 2,124
do grubości ścianki [mm] 2,134
dla średnicy wałka od [mm] 59,940
do średnicy wałka [mm] 59,965
nr EAN 4057635167475
Jednostka ilości para
Nadwymiar [mm] 0,50
Powierzchnia pokryty tworzywem sztucznym
dla luzu na łożysku od [mm] 0,017
do luzu na łożysku [mm] 0,081
dla średnicy obudowy od [mm] 64,000
przy średnicy obudowy [mm] 64,019
Szerokość od [mm] 20,200
Szerokość do [mm] 20,450
dla grubości ścianki od [mm] 2,249
do grubości ścianki [mm] 2,259
dla średnicy wałka od [mm] 59,940
do średnicy wałka [mm] 59,965
nr EAN 4057635167482
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.