Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » silnik Alfa Romeo GTV (916_) » zawieszenie silnika Alfa Romeo GTV (916_) » poduszki silnika Alfa Romeo GTV (916_)

poduszki silnika do ALFA ROMEO GTV (916_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO GTV (916_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,80
nr EAN 3358966525561
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960504975
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960255402
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
nr EAN 5012759998045
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,045
dla numeru OE 56 82 534
nr EAN 4027816174424
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Kolor biały
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,02
dla numeru OE 56 84 655
nr EAN 4027816301073
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Kolor biały
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4027816324287
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,4
dla numeru OE 56 84 181
nr EAN 4027816463221
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,92
nr EAN 4054224023563
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,025
dla numeru OE 56 84 180
nr EAN 4054224735039
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z prawej
Numer seryjny K1491741
Strona zabudowy z przodu z lewej
Numer seryjny K1491737
nr EAN 5901159250603
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,045
nr EAN 5907558597004
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Kolor biały
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 5901619543412
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,4
nr EAN 5903364338442
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5903766312644
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074325483
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074046784
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074080672
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
nr EAN 4040074087213
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948993
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858949167
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 860
nr EAN 5902048909244
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 848
nr EAN 5902048907653
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 2000
nr EAN 5902048909558
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
nr EAN 4031185261753
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4031185982924
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 956
nr EAN 8033989219448
Masa [g] 1035
Strona zabudowy z przodu
Kolor biały
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989219486
Masa [g] 915
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8033989219493
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Kolor biały
Masa [g] 1063
nr EAN 8036315458283
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 932
nr EAN 8036660461730
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1086
nr EAN 8038790483033
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu po prawej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu z lewej
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu
MateriałGuma / metal
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 5682534
nr EAN 3660872364180
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 5684655
nr EAN 3660872409768
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z przodu
dla numeru OE 5684181
nr EAN 3660872442567
cena brutto:
198.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 5684180
nr EAN 3660872443380
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 5684657
nr EAN 3660872443908
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,045
nr EAN 4044688574039
Kolor biały
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,02
nr EAN 4044688301079
Kolor biały
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4044688324283
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4044688588395
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wyświetlanie od 1 do 50 (z 51 pozycji)
Stron:  1  2  [Następna >>] 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.