Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » silnik Chevrolet CAMARO (FP_) » zawieszenie silnika Chevrolet CAMARO (FP_) » poduszki silnika Chevrolet CAMARO (FP_)

poduszki silnika do CHEVROLET CAMARO (FP_)

wybierz typ samochodu CHEVROLET CAMARO (FP_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,80
nr EAN 3358960214539
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
nr EAN 5012759998052
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,000
dla numeru OE 56 84 178
nr EAN 4027816236818
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,045
dla numeru OE 56 82 534
nr EAN 4027816174424
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,737
nr EAN 4027816145479
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Kolor zielony
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,00
dla numeru OE 56 84 653
nr EAN 4027816301059
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,007
nr EAN 4027816458470
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,045
nr EAN 5907558597004
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,737
nr EAN 5901619501054
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,000
nr EAN 5901619519486
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074325483
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074303429
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074053744
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074061404
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948955
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1086
nr EAN 5908281494059
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 764
nr EAN 5902048901590
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z przodu
Litera rozpoznawcza KZ KD
nr EAN 4031185263429
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 953
Strona zabudowy z prawej
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989219455
Strona zabudowy w środku
Masa [g] 1009
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8036659461727
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu po prawej
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 5682534
nr EAN 3660872364180
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 5682519
nr EAN 3660872364173
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 5684653
nr EAN 3660872409775
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,000
dla numeru OE 56 84 178
nr EAN 4044688236814
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,737
nr EAN 4044688574008
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,045
nr EAN 4044688574039
Kolor zielony
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,00
dla numeru OE 56 84 653
nr EAN 4044688301055
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,0549
nr EAN 4046001616679
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.